Στη δίνη της κρίσης τα σούπερ μάρκετ
Ο τζίρος του κλάδου συνεχίζει την πτωτική του πορεία και το 2011
Η κρίση που πλήττει με σφοδρότητα τα ελληνικά νοικοκυριά, δεν θα μπορούσε να αφήσει ανέπαφα τα σούπερ μάρκετ. Ο κλάδος δέχτηκε σημαντικό πλήγμα το 2010, καθώς οι πωλήσεις του υποχώρησαν κατά 600 εκατ. ευρώ, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά, ενώ σε αρνητικό έδαφος κινήθηκαν οι βασικότερες κατηγορίες προϊόντων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, το 2010 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ πανελλαδικά διαμορφώθηκε στα 7,9 δισ. ευρώ, από 8,5 δισ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα. Πτωτικά κινήθηκαν σχεδόν όλες οι βασικές κατηγορίες προϊόντων με τη σημαντικότερη υποχώρηση να καταγράφουν τα είδη Bazaar (-9%), τα καθαριστικά (-6,5%) και τα τρόφιμα (-4%).
Πάντως, ούτε το 2011 άνοιξε με τους καλύτερους οιωνούς αφού σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις ο τζίρος του κλάδου συνεχίζει την πτωτική του πορεία. Στο διάστημα αυτό, οι κατηγορίες που καταγράφουν τις σημαντικότερες απώλειες είναι αυτές των σπορελαίων (-12%), των χυμών (-9%) και των health and beauty προϊόντων (-7%).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου