Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

«Μακεδονία»: πόλος έλξης για νέες εταιρίες



Ραγδαίες εξελίξεις στο αεροπορικό σκηνικό της χώρας δρομολογεί η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να θέσει «βέτο» στη συγχώνευση των εταιριών Aegean Airlines και Olympic Air, με τις δύο εταιρίες να χαράσσουν διαφορετική εμπορική πολιτική και τη Θεσσαλονίκη να γίνεται αεροπορικό κέντρο για τη δεύτερη.
Η άρνηση της ΕΕ στη συγχώνευση προκάλεσε, όπως ήταν αναμενόμενο, αλλαγές στον επιχειρησιακό σχεδιασμό των δύο εταιριών. Το νέο διοικητικό συμβούλιο της Olympic Air προχώρησε στην άμεση αναδιάρθρωση του δικτύου της εταιρίας, μειώνοντας τους ευρωπαϊκούς προορισμούς που παρουσιάζουν σημαντική πτώση της επιβατικής κίνησης και ενισχύοντας δρομολόγια του εσωτερικού, κυρίως της Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα, από τις 27 Μαρτίου η Olympic Air στο πτητικό της πρόγραμμα προσθέτει τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη-Χανιά, Θεσσαλονίκη-Μυτιλήνη, Θεσσαλονίκη-Ρόδος, Αθήνα-Αλεξανδρούπολη, Αθήνα-Κέρκυρα και Αθήνα-Βελιγράδι. Από την ίδια ημερομηνία διακόπτει τα δρομολόγια προς Βιέννη, Βρυξέλλες και Λονδίνο, οπότε αναστέλλεται και η πτήση Θεσσαλονίκη-Λονδίνο. Χωρίς σύνδεση της Αθήνας με το Παρίσι θα παραμείνει η εταιρία από τις 2 Μαΐου.
Παράλληλα, η Olympic Air προχωρά σε ανάλυση βάσει της οποίας θα ιεραρχήσει και άλλες περιοχές της χώρας, αλλά και του εξωτερικού, με τις οποίες σταδιακά θα συνδεθεί απευθείας η Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη εξετάζονται νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου ως πιθανοί προορισμοί, αλλά και πόλεις της ΝΑ Ευρώπης με τις οποίες αναμένεται να αρχίσει να συνδέεται η Θεσσαλονίκη από την ερχόμενη επιβατική σεζόν.
«Βλέπουμε τη Θεσσαλονίκη ως εξαιρετικό κόμβο ανάπτυξης, προκειμένου να αναδειχτεί η Olympic Air σε περιφερειακό ηγέτη της ΝΑ Ευρώπης. Ηδη στο θερινό πρόγραμμα ενισχύουμε την πόλη με το Ηράκλειο, τα Χανιά, τη Μυτιλήνη και τη Ρόδο και προχωρούμε σε στρατηγική ανάλυση και ιεράρχηση για την περαιτέρω διασύνδεση της πόλης με άλλες περιοχές. Ωστόσο, ξεκινάμε από μηδενική βάση και βρισκόμαστε σε πολύ πρώιμο στάδιο για να ανακοινώσουμε ονόματα περιοχών», δήλωσε στον «ΑτΚ» ο νέος πρόεδρος της Olympic Αir, Γιάννης Καρακαδάς.
Από την άλλη πλευρά, η Aegean Airlines, λίγες μόνον ημέρες μετά την ανακοίνωση της Olympic Air ότι διακόπτει ευρωπαϊκούς προορισμούς, προχώρησε στην αγορά 4 χρονοθυρίδων (slots) από την Olympic Air, στα αεροδρόμια Χίθροου του Λονδίνου και «Σαρλ ντε Γκολ» του Παρισιού, δείχνοντας ότι ο προσανατολισμός της, μετά την ένταξη στη συμμαχία Star Alliance, είναι το εξωτερικό.

Ελκυστικό αλλά
ανεκμετάλλευτο
Το σίγουρο, πάντως, είναι ότι, πέραν των δύο μεγάλων εταιριών, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» είναι ελκυστικό και για άλλες αεροπορικές εταιρίες, παρά το γεγονός ότι ακόμη παραμένει ανεκμετάλλευτο, κυρίως όσον αφορά το δίκτυο του εσωτερικού, κάτι που προφανώς έχει «δει» η νέα διοίκηση της Olympic Air.
Σήμερα, στο αεροδρόμιο δραστηριοποιούνται, με απευθείας πτήσεις προς άλλες περιοχές, η Astra Airlines που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με Χίο και Πάφο, η Easy Jet με Μιλάνο και Λονδίνο, η Sky Express με Λήμνο, Ικαρία, Κω και Σκύρο, η Easy Swiss με Βασιλεία, η Cyprus με Λάρνακα, η Tarom με Βουκουρέστι, η Jat με Βελιγράδι, η Malev με Βουδαπέστη, η British Airways με Λονδίνο, η Αlitalia με Ρώμη, η Swiss με Ζυρίχη, η Air Berlin και η Germanwings με Γερμανία, η Austrian με Βιέννη και τρεις ρωσικές εταιρίες με Μόσχα.
Από 27 Μαΐου πτήσεις από τη Θεσσαλονίκη προς την Κωνσταντινούπολη (τέσσερις φορές την εβδομάδα) θα αρχίσει η Τurkish Airlines, ενώ τα δρομολόγιά της αυξάνει η Ryanair προσφέροντας πτήσεις από και προς Βρυξέλλες, Λονδίνο, Οσλο, Στοκχόλμη, Φρανκφούρτη και Βέλγιο. Η εταιρία ανακοίνωσε τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Ρώμη από τις 5 Μαΐου, αυξάνοντας τα δρομολόγιά της σε επτά από Θεσσαλονίκη. Η διευθύντρια πωλήσεων και μάρκετινγκ, Μελίσα Κόριγκαν, αναμένει αύξηση της κίνησης της Ryanair μέσω του αεροδρομίου «Μακεδονία» στους 200.000 επιβάτες ετησίως.
Προσφορές
από Olympic Air
«Η Ryanair στο σημερινό σχεδιασμό δεν μπορεί να λειτουργήσει ανταγωνιστικά με εμάς», είπε ο κ. Καρακαδάς, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το αν η Olympic Air βλέπει την εταιρία χαμηλού κόστους ως ανταγωνίστρια με δεδομένα τα σχέδια δραστηριοποίησής της στο «Μακεδονία» και πρόσθεσε: «Αλλες εταιρίες ίσως. Η Aegean είναι σαφώς ανταγωνιστική, έτσι την κοιτάμε και έτσι την αντιμετωπίζουμε».
Σημείωσε, δε, ότι η απάντηση στον ανταγωνισμό για την Olympic Air είναι οι εξαιρετικές υπηρεσίες που διαθέτει, θελκτικά προϊόντα και φτηνά εισιτήρια που γίνονται ακόμη φτηνότερα με τις προσφορές που κατά καιρούς βγαίνουν στην αγορά.
Επισημαίνεται ότι προχτές η εταιρία ανακοίνωσε μία προσφορά με ειδικές, χαμηλές τιμές για 45.000 θέσεις (35.000 εσωτερικού και 10.000 εξωτερικού) σε όλους τους προορισμούς της. Για τα δρομολόγια εσωτερικού από ή προς τη Θεσσαλονίκη ο ναύλος ξεκινά από τα 38 ευρώ και από Αθήνα από τα 48 ευρώ. Από άλλες πόλεις του εσωτερικού με προορισμό την Αθήνα ο ναύλος επίσης ξεκινά από 38 ευρώ, ενώ για κάθε προορισμό του εξωτερικού από ή προς την Αθήνα από 58 ευρώ. Η προσφορά ισχύει για κρατήσεις που θα γίνουν μέχρι 20 Μαρτίου για πτήσεις που θα πραγματοποιηθούν από 1 Απριλίου έως 30 Ιουνίου (εξαιρουμένων των περιόδων 15/4- 1/5 και 10-13/6).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου