Για την περίπτωση της Ελλάδας, σύμφωνα με το πρακτορείο ap/dapd, πρόκειται για τις δύο συμφωνίες που έκλεισε το κονσόρτσιουμ της Ferrostaal και της κατασκευάστριας εταιρείας Howardtswerke Deutsche Werft AG (HDW) μεταξύ 2000 και 2002 για την πώληση των υποβρυχίων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την εισαγγελία, οι δύο κατηγορούμενοι φέρεται να χρησιμοποίησαν ενδιάμεσους «συμβούλους» για τις απαραίτητες επαφές με φορείς αποφάσεων στην Ελλάδα. Μέσω των «συμβούλων» διατέθηκαν 50 εκ. ευρώ μόνο για το διάστημα μεταξύ 2000 και 2003, ενώ άλλα 11 εκ. διατέθηκαν το 2007.
Σύμφωνα με τη δικογραφία, προμήθειες φέρεται να καταβλήθηκαν και στην περίπτωση της πώλησης υποβρυχίων στην Πορτογαλία και μάλιστα σε Πορτογάλο Γενικό Πρόξενο, για να προωθήσει τις απαραίτητες επαφές με εκπροσώπους της πορτογαλικής κυβέρνησης.
Η Ferrostaal ήταν μέχρι το Μάρτιο του 2009 θυγατρική της ΜΑΝ, η οποία πούλησε το 70% στην αραβική IPIC. Εξαιτίας του σκανδάλου των προμηθειών και του οικονομικού κόστους που συνεπάγεται, η IPIC αρνείται να αγοράσει και το υπόλοιπο 30% και απειλεί μάλιστα με ακύρωση της συμφωνίας εξαγοράς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου