O πρώην υπουργός κατηγορεί την εφημερίδα για χυδαία επίθεση λάσπης, όπως ισχυρίζεται, και αποκαλεί ως παντελώς ψευδή και συκοφαντικά τα ''ντοκουμέντα'' και τις ''αποδείξεις'' που δημοσιεύτηκαν ενώ ανακοίνωσε πως θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη.
Ο ''πόλεμος'' μεταξύ της εφημερίδας και του Άκη Τζοχατζόπουλου, ξεκίνησε μετά τα πρωτοσέλιδα δημοσιεύματα της Real News για μίζες του πρώην υπουργού για την αγορά υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού.
Αναλυτικά η ανακοίνωση που εκδόθηκε από το πολιτικό γραφείο του Άκη Τζοχατζόπουλου.
Αναφορικά με το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας REAL NEWS, της Κυριακής 20.2.2011, ο πρώην υπουργός Α. Τσοχατζόπουλος έκανε την παρακάτω δήλωση:
-Στην έκδοση της εφημερίδας REAL NEWS, αυτής της Κυριακής, 20.2.2011, επαναλαμβάνεται με συγκεκριμένες φράσεις και διατυπώσεις σε πρωτοσέλιδους κύριους τίτλους η χυδαία επίθεση λάσπης εναντίον μου, που επικαλείται «αποδείξεις» και «ντοκουμέντα» -τα οποία όλα τα καταγγέλλω ως παντελώς ψευδή και συκοφαντικά- δήθεν «ενοχής» για συμμετοχή μου σε διαδικασίες παράνομων συναλλαγών.
-Στην ίδια κατεύθυνση είχε στοχεύσει και με το αντίστοιχο πρωτοσέλιδο δημοσίευμα η ίδια εφημερίδα στην έκδοση της προηγούμενης Κυριακής 13.2.2011. Μας ξεφούρνισε με πρωτοφανές θράσος ο συγκεκριμένος εκδότης - επιχειρηματίας της ενημέρωσης, έναν ισχυρισμό που κανείς άλλος δημοσιογράφος ή εφημερίδα δεν σκέφτηκε να διατυπώσει: ότι για τον επί πέντε χρόνια υπουργό Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας -1996-2001-, δήθεν βρήκαν σήμερα, το 2011, τον «ταμία» του. Επίθεση, που επί μέρες συνεχίστηκε από τον ίδιο και μέσω της ραδιοφωνικής εκπομπής του, με πρωτοφανείς υβριστικούς χαρακτηρισμούς σε βάρος μου.
-Με τις συγκεκριμένες φράσεις και διατυπώσεις στους κύριους πρωτοσέλιδους τίτλους, που επιτείνονται και από την όλη αρθρογραφία στα δύο αυτά δημοσιεύματα και τις ραδιοφωνικές του εκπομπές, ο εκδότης – επιχειρηματίας της ενημέρωσης δημιουργεί σκόπιμα και ψευδώς την εντύπωση, ότι προκειμένου να παραγγελθεί από την Πολιτεία και το Πολεμικό Ναυτικό το μεγάλο πρόγραμμα των υποβρυχίων 214, -που στόχευσε να καλύψει τις επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού και να εξασφαλίσει για την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια στρατηγικό πλεονέκτημα στο Αιγαίο-, υπήρξε δήθεν παράνομη συναλλαγή.
Οι παραπάνω φράσεις και διατυπώσεις είναι παντελώς ψευδείς. Η σύμβαση για την ανάθεση της κατασκευής των υποβρυχίων ήταν απολύτως νόμιμη, σύμφωνα με όλες τις θεσμικές διαδικασίες που προβλέπει η σχετική νομοθεσία των Ενόπλων Δυνάμεων και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Είναι ψεύδος ότι είχα «ταμία», είτε τον κατονομαζόμενο είτε άλλον. Είναι ψεύδος ότι έλαβα «μίζες». Είναι ψεύδος ότι ο Γιάννης Μπέλτσιος ή οποιοσδήποτε άλλος μεσολάβησε εκ μέρους μου για να εισπράξει ή εισέπραξε χρήματα για την παραγγελία των εν λόγω υποβρυχίων.
Τα παραπάνω δημοσιεύματα, μου αποδίδουν ψευδώς δήθεν γεγονότα που με θίγουν βάναυσα και συνιστούν αδικοπραξίες και κατάφωρες παραβιάσεις των άρθρων του νόμου περί Τύπου. Στα δημοσιεύματα αυτά προχώρησαν παρόλο που και αυτός ο ίδιος και η εφημερίδα του γνώριζαν το ψευδές των ισχυρισμών τους, μια και άλλωστε ούτε από τα κείμενα των δημοσιευμάτων τεκμηριώνονται όσα συκοφαντικά και προσβλητικά της τιμής και της υπόληψής μου, μου καταλογίζουν. Έθιξαν βαρύτατα την αξιοπρέπεια, την τιμή και την υπόληψη μου, προκαλώντας, επιπλέον, βαρύτατες συνέπειες και για την οικογένειά μου. Για αυτό θα ζητήσω την προστασία της Δικαιοσύνης, καταθέτοντας σχετική αγωγή.
-Για τα όσα ανακριβή και συκοφαντικά αναφέρθηκαν στο δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Σπίγκελ (7.2.2011) έχω ήδη προσφύγει στη Γερμανική Δικαιοσύνη, ζητώντας την αποκατάσταση της αλήθειας. Έχω δηλώσει από την πρώτη στιγμή ότι ουδέποτε σύστησα σε οποιαδήποτε εταιρεία οιονδήποτε συνεργάτη μου, ούτε φυσικά τον κ. Γ. Μπέλτσιο, με τον οποίο συνεργάστηκα σε κυβερνητικές θέσεις στο παρελθόν, -βασικά τη δεκαετία του ’80-, αλλά ουδέποτε την περίοδο της θητείας μου στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και για θέματα αυτού.
-Θεωρώ υποχρέωσή μου, επιπλέον να ενημερώσω για μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα που σχετίζονται με την υπόθεση των υποβρυχίων, τους Έλληνες πολίτες.
-Ορισμένοι επιχειρούν, κατά καιρούς, να καλλιεργήσουν σκόπιμα την εντύπωση ότι οι αποφάσεις για τα εξοπλιστικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων ανήκουν στον εκάστοτε Υπουργό Εθνικής Άμυνας.
Η αλήθεια όμως είναι ότι τα εξοπλιστικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων αποφασίζονται από τα κατά το νόμο προβλεπόμενα θεσμικά συλλογικά όργανα των Ενόπλων Δυνάμεων και της κυβέρνησης (ΣΑΜ, ΣΑΓΕ, ΚΥΣΕΑ) και εντάσσονται σε οικονομικά ΕΜΠΑΕ τα οποία σχεδιάζονται και υλοποιούνται σε πενταετή βάση από τα Επιτελεία. Για την συγκρότηση κάθε ΕΜΠΑΕ και την ένταξη κάθε προγράμματος σε αυτό προηγούνται αναλυτικές διεργασίες πρώτα στα Επιτελεία, στη συνέχεια μεταξύ των Επιτελείων και της στρατιωτικής και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ, που εισηγούνται και τελικά εγκρίνονται από το ΚΥΣΕΑ.
Στη βάση αυτή είχε ενταχθεί και το συγκεκριμένο πρόγραμμα των υποβρυχίων, που χρονολογείται από το Νοέμβριο του 1996, στο αντίστοιχο πενταετές ΕΜΠΑΕ 1996-2000, ως απόφαση της Ελληνικής κυβέρνησης και της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας μετά από πρόταση για τις επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού.
-Για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, από τον Απρίλιο 1997 έως τον Ιούλιο 1998 πραγματοποιήθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Πολεμικού Ναυτικού έρευνα της διεθνούς αγοράς, που κατέληξε σε τέσσερις ενδιαφέροντες για την Ελλάδα τύπους υποβρυχίων, επί των οποίων υπήρξε μελέτη και συγκριτική αξιολόγηση.
-Στις 24 Ιουλίου 1998 το ΚΥΣΕΑ προχώρησε στην έγκριση της ναυπήγησης τριών νέων υποβρυχίων με δικαίωμα προαίρεσης για ένα ακόμη, αναθέτοντας την υλοποίηση του προγράμματος στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ).
-Τον Αύγουστο του 1998 η διοίκηση των ΕΝΑΕ υπέβαλε πρόταση για άμεση έναρξη προγράμματος συμπαραγωγής των υποβρυχίων, κατ εφαρμογή σχετικού μνημονίου συνεργασίας των ΕΝΑΕ με τα Γερμανικά Ναυπηγεία HDW.
-Στις 9 Οκτωβρίου 1998 το ΚΥΣΕΑ, μετά από εκτίμηση όλων των οικονομικών, τεχνικών και επιχειρησιακών πτυχών της βιομηχανικής συνεργασίας που είχε υπογραφεί μεταξύ ΕΝΑΕ και HDW, δρομολόγησε την άμεση έναρξη του προγράμματος ναυπήγησης των τριών νέων υποβρυχίων, με προαίρεση για ένα ακόμη, ζητώντας υποβολή επίσημης προσφοράς από την πλευρά ΕΝΑΕ και HDW.
-Τον Ιανουάριο του 1999 τα ΕΝΑΕ υπέβαλαν αρχική οικονομική προσφορά και μετά από διαπραγματεύσεις ακολούθησε βέλτιστη οικονομική προσφορά τον Ιούλιο 1999.
-Στις 24 Ιουλίου 1999 και αφού είχε προηγηθεί εξέταση των προσφορών και από άλλες τρεις πλευρές (καμία εκ των οποίων δεν προέβλεπε συμπαραγωγή στην Ελλάδα) το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε την πλέον συμφέρουσα σε οικονομικό, τεχνικό και επιχειρησιακό επίπεδο, αναθέτοντας το πρόγραμμα κατασκευής των τριών νέων υποβρυχίων Τύπου 214 (με προαίρεση για ένα ακόμη) στα ΕΝΑΕ και τον Γερμανικό οίκο HDW, στη βάση συμπαραγωγής.
-Στις 15 Φεβρουαρίου 2000, μετά από περαιτέρω διαπραγματεύσεις, υπεγράφη η σχετική σύμβαση για την κατασκευή τριών υποβρυχίων Τύπου 214, ενός στα ναυπηγεία HDW του Κιέλου και δύο στα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
-Στόχος της τότε κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ του Κ. Σημίτη και της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ ήταν η βέλτιστη εξυπηρέτηση του εθνικού συμφέροντος, με συμπαραγωγή για την κατασκευή ενός νέου τύπου υποβρυχίου, που θα ενσωμάτωνε όλες τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες, που το καθιστούν το πιο σύγχρονο και αξιόμαχο συμβατικού τύπου υποβρύχιο παγκοσμίως. Με την συμπαραγωγή -και όχι αγορά κάποιου έτοιμου υποβρυχίου της εποχής-, από τα ΕΝΑΕ και την HDW, που πρόβλεπε την κατασκευή του πρώτου υποβρυχίου στη Γερμανία από Έλληνες και Γερμανούς εργαζόμενους και την κατασκευή των δύο άλλων υποβρυχίων στα Ελληνικά Ναυπηγεία στον Σκαραμαγκά, με τη μεταφορά της πλέον προηγμένης τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στη χώρα μας. Έτσι ώστε να κατασκευάζονται και να συντηρούνται πλέον από εδώ και μετά αυτά τα υποβρύχια στην Ελλάδα, από ελληνικά χέρια. Μεγιστοποιώντας έτσι, την αμυντική ικανότητα και ισχύ του Πολεμικού Ναυτικού, διασφαλίζοντας σταθερά στρατηγικό πλεονέκτημα για το Π.Ν. της Ελλάδας στο Αιγαίο.
- Ορισμένοι σκόπιμα καλλιεργούν την εντύπωση ότι δόθηκε δήθεν προκαταβολή της τάξεως του 70%-80%, κάτι που αναπαράγεται συστηματικά από συγκεκριμένα ΜΜΕ, με προφανή σκοπό να δημιουργήσουν υπόνοιες σκανδάλου. Η αλήθεια είναι ότι η προκαταβολή του προγράμματος κατασκευής υποβρυχίων Τύπου 214 ανήλθε στο 11,2% του συνολικού τιμήματος. Όπως συμβαίνει με όλα τα εξοπλιστικά προγράμματα διεθνώς, οι επόμενες πληρωμές αντιστοιχούσαν σε συγκεκριμένα ορόσημα της σύμβασης.
- Ορισμένοι με μεθοδευμένα μυθιστορήματα σκόπιμα καλλιεργούν την εντύπωση ότι το μεγάλο πρόγραμμα νέων υποβρυχίων που κάλυψε τις επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, διασφαλίζοντας αναντικατάστατο στρατηγικό πλεονέκτημα στο Αιγαίο, πραγματοποιήθηκε προκειμένου κάποιοι να «πάρουν μίζες». Ισχυρίζονται, δηλαδή, ότι δεκάδες άξια στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, ολόκληρη η στρατιωτική και πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ και η τότε κυβέρνηση έστησαν ένα τέτοιο πρόγραμμα προκειμένου κάποιοι να «πάρουν μίζες».
Καταγγέλλω αυτή την αήθη και βρώμικη προσβολή απέναντι στις Ένοπλες Δυνάμεις και σε αξιωματικούς που επί χρόνια υλοποίησαν στο ακέραιο την αποστολή τους.
Καταγγέλλω αυτούς που εργολαβικά ανέλαβαν, για λόγους εξυπηρέτησης επιχειρηματικών συμφερόντων, να αμαυρώσουν το μεγάλο έργο αμυντικής θωράκισης της χώρας που πραγματοποιήθηκε την περίοδο της θητείας μου ως Υπουργός Εθνικής Άμυνας, για το οποίο δηλώνω υπερήφανος. Όπως και για την επιλογή των υποβρυχίων 214, με τα οποία διασφαλίσαμε με τον καλύτερο τρόπο το εθνικό συμφέρον και τις αμυντικές ανάγκες της χώρας.
Δηλώνω υπερήφανος που επί πέντε χρόνια ως Υπουργός Εθνικής Άμυνας συνεργάστηκα με άξιους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, που διαπνέονται από υψηλό αίσθημα ευθύνης και ουδέποτε διανοήθηκαν να παζαρέψουν την εθνική τους αποστολή, την αξιοπρέπεια και την υπόληψή τους. Για αυτό είμαι βέβαιος, ότι μέσα από την έρευνα που ήδη διεξάγει η Ελληνική Δικαιοσύνη θα έρθουν όλα στο φως, ώστε αν υπάρχουν επίορκοι να αναδειχθούν και να τιμωρηθούν παραδειγματικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου