να ισχυριστεί ότι αδικούσε την προσπάθεια των υποψηφίων. Η «παπαγαλία», η στείρα γνώση, τα φροντιστήρια, το ανεπαρκές σχολείο και η κοινωνική πίεση αποτελούσαν μέχρι φέτος τα βασικά παθολογικά φαινόμενα του συστήματος των εξετάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Όμως, εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις, ο αδιάβλητος χαρακτήρας τους αποτελούσε την εγγύηση για τους υποψήφιους, τους γονείς τους και την κοινωνία γενικότερα, ότι κάτι σε αυτή τη χώρα λειτουργεί με βάση την αξιοκρατία.
Το φετινό «πείραμα» που εμπνεύστηκε και υλοποίησε ο αμφιλεγόμενος πρώην υφυπουργός κ. Πανάρετος και αποδέχθηκε η κ. Διαμαντοπούλου, δημιούργησε για πρώτη φορά φαινόμενα πραγματικής αδικίας με αποτέλεσμα να έχει προκληθεί σάλος. Ο κ. Πανάρετος για να μειώσει ή και να καταργήσει τις μετεγγραφές των ειδικών κατηγοριών που, σύμφωνα με τον ίδιο, αλλοίωναν το σύνολο των φοιτούντων σε κάποιο τμήμα, εισήγαγε ένα νέο σύστημα όπου οι υποψήφιοι των τριών ειδικών κατηγοριών, πριμοδοτούνταν εκ των προτέρων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, σε περιζήτητες σχολές όπως η Φιλολογία Αθηνών να εισαχθεί υποψήφιος με βαθμό 2,04, όταν η βάση για τους υποψηφίους της κανονικής σειράς είναι 17,55. Τα ίδια φαινόμενα σημειώθηκαν και σε σχολές όπως η Αρχιτεκτονική, η Μηχανολόγων Μηχανικών κ.α. Η υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου μετά το «θρίαμβό» της μετά το νόμο για τα ΑΕΙ, αρκέστηκε μόνο να πει ότι το σύστημα θα επανεξεταστεί.
Εκτός όμως από το πρόβλημα με τις ειδικές κατηγορίες, πρόβλημα έχει προκύψει και με ένα σημαντικό αριθμό υποψηφίων που δεν κατόρθωσαν να στείλουν σωστά το ηλεκτρονικό μηχανογραφικό τους. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» υποψήφιος που συγκέντρωσε 19.025 μόρια και ήθελε να εισαχθεί στην Οδοντιατρική Θεσσαλονίκης δεν οριστικοποίησε το μηχανογραφικό του και μένει τελικά εκτός ΑΕΙ. Αυτή δυσάρεστη διαπίστωση ήρθε για περίπου 1000 υποψηφίους. Δεν μπορεί ένα τεχνικό λάθος σε ένα σύστημα που εφαρμόζεται για πρώτη φορά να στερεί τα όνειρα πολλών υποψηφίων.
Οι φετινές Πανελλήνιες Εξετάσεις «απέτυχαν» λόγω των «ευφυών» πειραματισμών που μόνο σύγχυση και πικρία δημιούργησαν, αλλά και δημιούργησαν ένα αίσθημα αδικίας στην εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου