Σάββατο, 22 Αυγούστου 2009, 12:58
Στον «βούρκο» της ελληνικής πραγματικότητας φαίνεται να «βουλιάζει» η κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας της Θεσσαλονίκης, η οποία θα συνέβαλλε στη λύση τού κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης, μαζί με τη λειτουργία τού υπό κατασκευή μετρό.Ήδη η ολλανδική εταιρεία «Boskalis», που συμμετέχει –μέσω της “Archirodon”- στην κοινοπραξία των κατασκευαστών «Θερμαϊκή Οδός», δηλώνει σοβαρά προβληματισμένη και αποφασισμένη να αφαιρέσει το έργο από το βιβλίο παραγγελιών της. Όπως δήλωσε στην εφημερίδα «Μακεδονία» ο νομικός εκπρόσωπος της εταιρείας, Κωνσταντίνος Μπράνης, η κοινοπραξία έχει σταματήσει το έργο και περιμένει από το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ να παρουσιάσει μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου σχέδιο αποκατάστασης. «Εάν δεν υπάρξει τέτοιο σχέδιο, το επόμενο βήμα θα είναι η καταγγελία της σύμβασης”, επεσήμανε ο κ. Μπράνης.
Η πορεία του έργου, πέρα από τις αναβολές και τις «καθυστερήσεις, επιβραδύνθηκε σημαντικά το Μάρτιο του 2008, όταν ο τότε υπουργός Πολιτισμού, Μιχάλης Λιάπης, έθεσε νέους όρους για την κατασκευή του έργου, όπως η χρήση «μετροπόντικα», ρήτρες για την περιοχή του ιστορικού τόπου του λιμανιού και τα διατηρητέα κτίρια, αλλαγή του βάθους κατασκευής στα 25 από τα 15 μέτρα, νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων κ.ά. Σε αυτά προστέθηκαν οι αντιδράσεις των κατοίκων και οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που προβλημάτισαν σοβαρά τις εταιρείες της κοινοπραξίας.
Η κοινοπραξία και οι 1 5τράπεζες-πιστωτές του έργου φαίνονται αποφασισμένοι να διεκδικήσουν αποζημιώσεις, εάν δεν υπάρξει η μελέτη αποκατάστασης στα τέλη Σεπτεμβρίου. Αυτό θα οδηγήσει –πιθανότατα- στην ακύρωση του έργου από το ΥΠΕΧΩΔΕ, αν και ο υπουργός κ. Σουφλιάς είναι θερμός υποστηρικτής του.
zoygla
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου